länge sen sist....

hej på er alla. Nu är vi hemma igen, men bara på permission, ska dit igen på fredag och så ska dom kolla henne igen. det är bara att hålla tummarna att detta håller sig lungt nu vill inte dit igen.
Nu kommer lite uppdatering:
lördagen den 21 mars så var jag o alec uppe i församlingshemmet och skulle duka o fixa inför barndopet som skulle äga rum på söndagen, alma va hemma hos sin farmor o farfar, plötsligt ringer telefonen o det är almas farmor hon säger att ni måste åka in med henne för att hon har väldigt svårt att andas, o sdå är det så att vi var på jourcentralen här i karlshamn på fredagen och hon läkaren där säger att hon har lunginflammation på höger sida hon tar inga prover ingenting ger oss penicillin och skickar hem oss. Nu åter till lördagen vi ringer till karlskrona dom säger att vi ska komma direkt.  Vi kör dit påen nolltid. När vi kommer dit och upp till barnmottagningen så var alma alldeles vi i ansikter o läpparna var alldeles gråa. Läkaren säger ni ska få komma in på ett rum direkt, så vi fick ett rum och dom gav henne en massa mediciner som skulle hjälpa henne att andas lite lättare, hon fick även syrgasmask. Under nattens gång var det en kvinna som satt och vakade över henne hela tiden så att det inte skulle hända något men jag vågade inte sova ändå jag var ju så orolig o rädd att det skulle hända något. Men sen på söndagen så var inte läkaren nöjd hon tyckte att det inte
att det had eblivit så mycket bättre som hon hade hoppats på så hon skickade in oss på intensivavdelningen där hon hade någon sjuksköterska runt sig hela tiden där låg vi till måndagen sen fick vi ett nyt rum på infektionsavdelningen för det visade sig att hon hade dubbelsidig lunginflammation plus att hon hade dragit på sig detta sega rs-viruset. Ja så hon har fått inandningsmediciner o en massa annat och nu efter  10 hela dygn så sitter vi här hemma, fruktansvärt skönt att få komma hem till sitt eget, vi fick ju ligga inne på ett litet rum vi fick ju inte lämna detta för att hon hade dt viruset. Men det var så fruktansvärt att se mitt lilla söta hjärta ligga med apparater inkopplat och mask och slangar på sig det var det värsta jag hade sett, tyckte så synd om henne önskar att jag hade kunnat göra nåt åt att, att jag hade legat där istället.
Men nu är vi hemma har fått mediciner med oss hem som hon ska andas och lite sånt så det är ju bara att hoppas att detta kommer att försvinna snart. Och till er som skulle gått på barndop den 22 mars, jag lovar jag hör av mig när jag har kollat ett nytt datum.
ha det bra så hörs vi puss o kram.

Kommentarer
Postat av: Emma

Nu håller vi tummarna på att hon kommer fortsätta vara frisk/ pigg o glad!! Välkomna hem!! =) Puss & kram

2009-03-31 @ 22:39:19
URL: http://iamemma.blogg.se/
Postat av: Jessy

Vad skönt att ni är hemma igen och att Alma mår bättre! Vi har varit jätte oroliga! Kramar!

2009-04-01 @ 00:22:40
URL: http://jessan85.blogspot.com
Postat av: E

stackaren,tur att hon mår bättre nu :)

2009-04-01 @ 21:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0